A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради

Особливості впровадження профільної середньої освіти: представники МОН узяли участь в онлайн-діалозі з громадами

Дата: 08.05.2024 16:22
Кількість переглядів: 13

Заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків та експерти МОН узяли участь в онлайн-діалозі з управлінцями освітою громад. Захід відбувся 7 травня на базі платформи «Освіта» Всеукраїнської асоціації об’єднаних територіальних громад. Це новий формат спілкування за підтримки Швейцарсько-українського проєкту DECIDE «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» з керівниками органів управління освітою в громадах та керівниками закладів загальної середньої освіти.

Окрім Андрія Сташківа, у зустрічі взяли участь: Віталій Заритов, державний експерт експертної групи з питань нормативно-правового забезпечення в освіті Директорату шкільної освіти МОН; Наталія Клясен, державна експертка експертної групи з питань нормативно-правового забезпечення в освіті Директорату шкільної освіти МОН; Анна Моренко, державна експертка експертної групи з питань шкільної освіти Директорату шкільної освіти МОН та Ксенія Плевако, експертка з цифрової трансформації проєкту DECIDE.

До заходу долучилися понад 400 учасників. Керівники закладів освіти та структурних підрозділів ОМС із питань освіти зібрались, щоб отримати кваліфіковані відповіді на запитання щодо реформи профільної середньої освіти, до якої активно готуються на місцях. Адже планування мережі академічних ліцеїв потребує розуміння необхідності змін та узгодження з громадами.

Головна мета реформи профільної середньої освіти — індивідуалізувати освіту у старшій школі та наблизити її до потреб кожного учня / учениці. Школярі зможуть обирати профіль навчання, курси та предмети, а школи проводитимуть якісну профорієнтаційну роботу. Відбудеться відокремлення старшої школи від базової — створення академічних ліцеїв.

Громади спільно з обласними військовими адміністраціями вже почали проєктувати мережу академічних ліцеїв. Ці заклади мають бути великими, щоб обʼєднувати учнів у групи для вибору предметів / курсів та мати можливість створити відповідну матеріально-технічну базу. А мережа загалом має бути такою, щоб забезпечити широкий вибір профілів для учнів із сіл і маленьких міст. Це можуть бути або багатопрофільні ліцеї, або кілька ліцеїв із різними профілями на доступній відстані. Тож учням, поблизу домівок яких не буде ліцеїв, потрібно забезпечити можливість доїжджати на навчання і/або проживати в пансіонах при ліцеях.

Нині МОН розпочало роботу над пілотуванням профільної середньої освіти. Зокрема, 25 шкіл з усієї України першими розроблятимуть й апробуватимуть нові освітні моделі. З 2027 року в Україні вже повноцінно запрацює мережа академічних ліцеїв.

Заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків зазначив: «Проєктування мережі закладів освіти в кожній області України та окремій громаді передбачає тісну співпрацю МОН, обласних військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування та асоціацій органів місцевого самоврядування. Реформу профільної середньої освіти плануємо знизу вверх: спочатку аналізуємо перспективну та спроможну мережу академічних ліцеїв, професійних коледжів і закладів ФПО в кожній області, після чого внесемо необхідні зміни в законодавство та підзаконні акти. Тільки так зможемо врахувати всі виклики й винятки, з якими можуть стикнутися громади під час реалізації реформи»

Тому для обговорення цілей реформи та специфіки її впровадження МОН ініцювало візити в регіони. З середини травня заплановано зустрічі з головами громад і керівниками органів управління освітою в регіонах, громадські обговорення та комунікації реформи на місцях.

Голова платформи «Освіта», член Правління Всеукраїнської асоціації об’єднаних територіальних громад, голова Дунаєвецької територіальної громади Веліна Заяць наголосила на важливості прямого онлайн-діалогу МОН, органів місцевого самоврядування й освітян та актуальності обговорення механізмів упровадження реформи профільної середньої освіти у громадах. 

Крім того, під час вебінару учасники мали змогу почути відповіді на інші запитання. Зокрема, щодо:

  • нового положення про атестацію та особливості підвищення кваліфікації вчителів;
  • правил організації дистанційного навчання у громадах із підвищеним рівнем небезпеки у зв’язку з воєнними діями;
  • вимоги щодо отримання субвенцій на:

➡️ облаштування укриттів;

➡️ реконструкцію та оновлення харчоблоків у закладах загальної середньої освіти;

➡️ оновлення мультимедійного та комп’ютерного обладнання в НУШ.Фото без опису


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень