МОН обговорює відновлення доступу до дошкільної освіти в постраждалих від війни громадах
19 липня в Києві Міністерство освіти і науки України провело робочу зустріч із представниками 47 громад та асоціації працівників дошкільної освіти. Основною темою обговорення стало відновлення доступу до дошкільної освіти в громадах, чиї садочки були зруйновані чи пошкоджені війною.
Євгенія Смірнова, заступниця міністра освіти з питань дошкілля, розповіла про плани та стратегії трансформації дошкільної освіти в Україні. Під час зустрічі вона наголосила на важливості інтеграції європейського досвіду в систему української дошкільної освіти.
«Часи, коли рішення "спускали" зверху вниз, закінчились. Усі майбутні політики МОН формуються не на закритих нарадах у високих кабінетах. Майбутнє української освіти формуємо разом на таких великих зустрічах, у перемовинах і конструктивних обговореннях, намаганнях знайти найкращий варіант із можливих тут і зараз», — додала Євгенія Смірнова.
Представники Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) поділилися досвідом європейських країн. Кожна країна в ЄС має досягнути 96% охоплення дошкільною освітою дітей у віці від трьох до шести років. Відповідність цьому показнику є індикатором для вступу України в ЄС.
Під час зустрічі представники громад ділилися досвідом і пропозиціями щодо відновлення дошкільної освіти, наголошуючи на необхідності збереження найкращих практик традиційних садочків і безоплатного доступу до освіти.
Учасники обговорили нові форми дошкільної освіти, які можуть працювати без звичайних дитсадків:
- Домашні садочки — маленькі групи дітей під наглядом ліцензованих вихователів у домашній атмосфері. Популярні в Німеччині, Ірландії та Франції.
- Мобільні садочки — спеціально обладнані автобуси, які регулярно приїжджають у віддалені місця для занять з дітьми.
- Дошкільні осередки при установах — простори для дітей у бібліотеках, офісах чи інших організаціях, де батьки можуть залишити дітей під час роботи.
Було наголошено, що МОН і Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) допомагатимуть громадам на кожному етапі впровадження нових форм освіти.
Наступні кроки передбачають розроблення дорожньої карти для диверсифікації дошкільної освіти в громадах, бюджетування та пілотування нових форм дошкільних закладів. Залучення міжнародного досвіду та партнерства для забезпечення якісної дошкільної освіти для всіх дітей в Україні.
МОН продовжить працювати над тим, щоб зробити дошкільну освіту доступною для всіх, враховуючи думки громад і найкращий світовий досвід. Спільна робота з освітянами, громадськими організаціями та міжнародними партнерами дасть змогу створити ефективні рішення для якісної дошкільної освіти в Україні.