На Львівщині відбулася науково-практична конференція фахівців ІРЦ
Конференція «Діяльність ІРЦ під час війни» пройшла 22-23 грудня на базі Вищої духовної семінарії Львівської архідієцезії. Захід відбувся за сприяння громадської організації «Справа Кольпінга в Україні» та за участі представників Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти і науки ЛОВА, Львівського національного університету імені Івана Франка, громадської організації Справа Кольпінга в Україні .
У конференції взяли участь понад 60 осіб, серед яких були психологи та директори інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ), лікарі, психотерапевти, психіатри, доктори педагогічних наук, професори, представники департаменту освіти і науки ЛОВА та громадськість.⠀
Теми, які розглянули учасники:
- нові реалії співпраці ГО та ІРЦ в період війни;
- неперервність інклюзивної освіти;
- духовний і психологічний супровід професійної реабілітації людей з особливими потребами;
- мобілізаційна роль співпраці ВНЗ ГО та ІРЦ у розв'язанні проблем безпеки дитинства у кризовий час війни;
- індивідуальна програма музичної діяльності як складова комплексного психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими потребами та ін.⠀
Особливу увагу звернули на діяльності ІРЦ у підтримці людей, що постраждали від війни. Зокрема, роль ІРЦ у створенні умов безпеки дитинства під час війни, місце психологічної підтримки військових в роботі ІРЦ, важливість психолого-логопедичної підтримки військових з пораненнями. Окрім того, обговорили досвід функціонування психологічної служби Ізраїлю.
У другий день конференції розглянули особливості співпраці громадських організацій, об'єднаних територіальних громад та ІРЦ в умовах війни, систему логопедичної роботи з розвитку мовлення та стабілізації емоційних станів у дітей із загальним недорозвиненням мовлення в умовах війни, механізми роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП), рекомендації ІРЦ щодо роботи з мовленнєвими порушеннями, спричиненими війною. Доповіді промовців стосувалися також правових аспектів інклюзії в Україні в умовах війни та особливостей організації освітнього процесу для дітей з інвалідністю у Німеччині.⠀
«За допомогою технології open space та за схемою «реальний стан, ризики, проблеми та кроки для вирішення питання» ми обговорили низку питань, зокрема, удосконалення АС ІРЦ, психологічний супровід осіб 18+, раннє втручання, формування комплексних оцінок, документи про здобуття освіти, критерії оцінювання, платні послуги в ІРЦ, навчання фахівців та алгоритми дій під час надзвичайних ситуацій. Домовилися також про вивчення потреби щодо навчання сучасних психодіагностичних методик», – зазначила Марія Васюник, головний спеціаліст департаменту освіти та науки ЛОВА.
Також під час конференції була офіційно створена професійна спільнота практичних психологів ІРЦ Львівщини.
Нагадаємо, українські учні матимуть можливість навчатися за допомогою віртуальної та доповненої реальності.